Λογοθεραπεία

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, διάγνωση και αποκατάσταση των διαταραχών του λόγου, της ομιλίας, της επικοινωνίας, της φωνής και της κατάποσης σε παιδιά, εφήβους και ενηλίκους. Πιο συγκεκριμένα, το κέντρο μας χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα αξιολογητικά εργαλεία και τις νέες θεραπευτικές  μεθόδους, ασχολείται με την αξιολόγηση, διάγνωση και αποκατάσταση/αντιμετώπιση:

  • διαταραχών επικοινωνίας 
  • διαταραχών λόγου και ομιλίας
  • διαταραχών άρθρωσης και φωνολογίας    
  • διαταραχών ροής της ομιλίας
  • αναπτυξιακής καθυστέρησης λόγου/ομιλίας                 
  • γλωσσικών διαταραχών
  • ειδικής γλωσσικής διαταραχής (Specific Language Impairement SLI)    
  • στοματικής / λεκτικής δυσπραξίας               
  • βαρηκοΐας– κώφωσης
  • αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών 
  • αφασικών συνδρόμων/ εγκεφαλικών επεισοδίων
  • διαταραχών σίτισης και κατάποσης                     
  • νοητικής υστέρησης & διαφόρων Συνδρόμων 
  • εκφυλιστικών ασθενειών – Άνοιας
  • διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών- Αυτισμού
  • νευρογενών κινητικών διαταραχών της ομιλίας (δυσαρθία/δυσπραξία)
  • διαταραχών κατάποσης

Λογοθεραπεία για παιδιά – Πότε χρειάζεται να πάω με το παιδί μου σε κέντρο λογοθεραπείας και γιατί:

Δυσκολία στην Άρθρωση – αντικαθιστά φωνήματα με άλλα (σέλω αντί για θέλω), παραλείπει φωνήματα/συλλαβές (ύκος αντί για λύκος, καμέλα αντί για καραμέλα, αλλοιώνει φωνήματα (γιόδα αντί για ρόδα), απλοποιεί συμπλέγματα (πίτι αντί για σπίτι)

Δυσκολία στην Φωνολογία – παράγει φωνήματα σωστά αλλά όχι στις σωστές λέξεις (λέει το /θ/ αλλά τη λέξη θάλασσα τη λέει σάλασσα και τη λέξη σώμα τη λέει θώμα)

Δυσκολία στη ροή της ομιλίας – τραυλισμός (μμμμ-μαμά, μα-μα-μαμά, …μαμά), ταχυλαλία

Καθυστέρηση ομιλίας – απουσία λόγου ή περιορισμένο λεξιλόγιο σε ηλικία 2 ετών και άνω

Στοματική Δυσπραξία/Απραξία – παράγει σωστά φωνήματα/συλλαβές αλλά όχι τη λέξη (α-λ-ε-π-ου μεμονωμένα και “απού” ως λέξη, κα-σέ-τα μεμονωμένα και “πασέκα” ως λέξη)

Δυσκολία έκφρασης και αντίληψης – δε κατανοεί εντολές (δείξε μου το κόκκινο τουβλάκι), δε μοιράζεται τα νέα του (τι έκανες στο σχολείο;)

Γραμματικά και συντακτικά λάθη – μπερδεύει χρόνους ρημάτων ή καταλήξεις (αύριο πήγα αντί για εχθές πήγα, ένας βιβλία)

Περιορισμένο λεξιλόγιο ή απουσία χρήσης νέων λέξεων

Δυσκολία σίτισης – αποφεύγει/δεν τρώει σκληρές τροφές ή δεν πίνει από καλαμάκι/ποτήρι

Scroll to Top