BLOG

Γράφει η 
Λογοθεραπεύτρια του Κέντρου μας
Σωτηρία Γιαννιά

1. Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών

Αντιμετωπίζουμε τις μαθησιακές δυσκολίες που προκύπτουν τόσο στον γραπτό λόγο όπως η περισσότερο γνωστή περίπτωση της δυσλεξίας, όσο και στη μαθηματική σκέψη.

Πως θα καταλάβω αν το παιδί μου έχει μαθησιακές δυσκολίες ;

Εάν γνωρίζουμε κάποια από τα κοινά «σημάδια» των μαθησιακών δυσκολιών, τότε θα είναι πιο εύκολο να εντοπίσουμε το πρόβλημα και να οργανώσουμε την πορεία που θα ακολουθήσουμε για να το βοηθήσουμε. Η έγκαιρη διάγνωση σίγουρα οδηγεί σε ευκολότερη παρέμβαση. Εσείς ως γονέας ξέρετε το παιδί σας καλύτερα. Έτσι, αν νομίζετε ότι κάτι δεν πάει καλά, γιατί να μην κάνετε μια σωστή αξιολόγηση ;

Kινητικότητα – δυσκολία σε λεπτές κινητικές ικανότητες (π.χ. κόψιμο με ψαλίδι) -δυσκολία σε γενικές κινητικές ικανότητες (π.χ. τρέξιμο, ισορροπία) -δυσκολία στο συντονισμό του ματιού – χεριού(π.χ. κράτημα μολυβιού, κούμπωμα ρούχου) Αριθμητική & Μαθηματικά -δυσκολία στη μνήμη -δυσκολία στη διαδοχή ημερών, μηνών, αριθμών -δυσκολία στην οργάνωση -σύγχυση πρόσημων (+,-) -δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας ή της ώρας Προφορικός λόγος -δυσκολία στην αφήγηση μιας ιστορίας -δυσχέρεια στη ροή του λόγου (π.χ. κομπιάσματα, παύσεις) -δυσκολία στο να κατανοεί προφορικές εντολές ή οδηγίες Ανάγνωση -δυσκολία στη μνήμη -δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων και λέξεων -δυσχέρεια στην κατανόηση νοήματος -διαβάζει με αργό ή άστατο ρυθμό και δεν σταματάει στις τελείες Γραφή -άσχημος ή άτσαλος γραφικός χαρακτήρας -δυσκολία στην αντιγραφή μιας πρότασης -δυσκολία στην ορθογραφία -δυσκολία στη σύνθεση ιδεών σε μια έκθεση Οπτικοακουστική ικανότητα -δυσκολία στη μνήμη -δυσκολία στο άκουσμα μικρών διαφορών σε ήχους (π.χ. στην προφορά γραμμάτων) -δυσκολία στην αναγνώριση μικρών διαφορών σε σχήματα ή γράμματα -αντιστροφή γραμμάτων -παράλειψη γραμμάτων, λέξεων ή ακόμα και γραμμών -δυσκολία στην αντίληψη της ποσότητας, του βάθους ή της απόστασης Αν νομίζετε ότι το παιδί σας μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες, τότε ίσως μπερδευτείτε με τις πολυάριθμες πληροφορίες για το πώς να δράσετε με τον καλύτερο τρόπο για το παιδί σας.

Αυτό που χρειάζεται είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ξεχωρίσετε και θα βρείτε την πολύτιμη υποστήριξη, η οποία θα εγγυηθεί στο παιδί σας μια επιτυχημένη διάγνωση και αποκατάσταση. Αυτό ακριβώς προσφέρουμε στο Παιδαγωγικό Κέντρο και σας δίνουμε μια νέα προοπτική για το παιδί σας.

2. Λογοθεραπεία για παιδιά – Πότε χρειάζεται να πάω με το παιδί μου σε κέντρο λογοθεραπείας και γιατί;

Δυσκολία στην Άρθρωση – αντικαθιστά φωνήματα με άλλα (σέλω αντί για θέλω), παραλείπει φωνήματα/συλλαβές (ύκος αντί για λύκος, καμέλα αντί για καραμέλα, αλλοιώνει φωνήματα (γιόδα αντί για ρόδα), απλοποιεί συμπλέγματα (πίτι αντί για σπίτι)

Δυσκολία στην Φωνολογία – παράγει φωνήματα σωστά αλλά όχι στις σωστές λέξεις (λέει το /θ/ αλλά τη λέξη θάλασσα τη λέει σάλασσα και τη λέξη σώμα τη λέει θώμα)

Δυσκολία στη ροή της ομιλίας – τραυλισμός (μμμμ-μαμά, μα-μα-μαμά, …μαμά), ταχυλαλία

Καθυστέρηση ομιλίας – απουσία λόγου ή περιορισμένο λεξιλόγιο σε ηλικία 2 ετών και άνω

Στοματική Δυσπραξία/Απραξία – παράγει σωστά φωνήματα/συλλαβές αλλά όχι τη λέξη (α-λ-ε-π-ου μεμονωμένα και “απού” ως λέξη, κα-σέ-τα μεμονωμένα και “πασέκα” ως λέξη)

Δυσκολία έκφρασης και αντίληψης – δε κατανοεί εντολές (δείξε μου το κόκκινο τουβλάκι), δε μοιράζεται τα νέα του (τι έκανες στο σχολείο;)

Γραμματικά και συντακτικά λάθη – μπερδεύει χρόνους ρημάτων ή καταλήξεις (αύριο πήγα αντί για εχθές πήγα, ένας βιβλία)

Περιορισμένο λεξιλόγιο ή απουσία χρήσης νέων λέξεων

Δυσκολία σίτισης – αποφεύγει/δεν τρώει σκληρές τροφές ή δεν πίνει από καλαμάκι/ποτήρι

3. Εργοθεραπεία – Πότε χρειάζεται ;

Η εργοθεραπεία είναι απαραίτητη όταν ένα παιδί:

  • Είναι αδέξιο στις κινήσεις του, σκοντάφτει ή πέφτει κάτω συχνά
  • Δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας, αναρρίχησης κλπ
  • Δυσκολεύεται σε παιχνίδια με την μπάλα
  • Δε μπορεί να ακολουθήσει/μιμηθεί ασκήσεις γυμναστικής
  • Αποφεύγει ή δυσκολεύεται να πάρει μέρος σε ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Δυσκολεύεται σε δραστηριότητες ζωγραφικής, γραφής ή ψαλιδιού
  • Έχει δυσκολίες στην οργάνωση του στο χρόνο
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί ή είναι υπερδραστήριο
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (ένδυση, απόδυση, σίτιση, τουαλέτα, κουμπιά, κορδόνια)
  • Aποφεύγει να λερώνεται (π.χ. με μπογιές, στην άμμο), ενοχλείται από τις ετικέτες των ρούχων, το σφουγγάρι ή την οδοντόβουρτσα και δυσανασχετεί όταν του κόβουν τα μαλλιά ή τα νύχια
Scroll to Top