ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Μένουμε σπίτι… Τα παιδιά μένουν σπίτι. Δύσκολο για όλα τα παιδιά κ ακόμη πιο δύσκολο για όλα τα παιδιά που ανήκουν στα φάσμα του αυτισμού  να μείνουν στο σπίτι τους , βγαινοντας από τη ρουτίνα της καθημερινότητας τους . Κύριος στόχος με δεδομένο το «μένουμε σπίτι» είναι να βοηθήσουμε  τα παιδιά να διατηρήσουν ένα ρυθμό στην καθημερινότητα τους και να απασχολούνται δημιουργικά.  Προκειμένου τα παιδιά να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ήρεμα και να επανέλθουν όσο πιο εύκολα γίνεται στις δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής όταν επανέλθει η κατάσταση, είναι σημαντικό να διατηρήσουν ένα ρυθμό και να ακολουθούν ένα πρόγραμμα ρουτίνας της καθημερινότητας σας όπως αυτό που συνηθίζατε να έχετε π.χ. πρωινό, ντύσιμο, μπάνιο, φαγητό , ύπνος.. Προσπαθήστε  να παίξετε και  να κάνετε δημιουργικές δραστηριότητες με τα παιδιά σας ακολουθώντας τις συμβουλές τον θεραπευτών σας.  

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ …..ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ

ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Μπορείτε να φτιάξετε μια ιστοριούλα ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σας, να ντυθείτε με γυαλιά και μπουφάν και να ψάχνετε μέσα στο σπίτι στοιχεία για την εξιχνίαση του μυστηρίου.

Διάφορα αντικείμενα μπορείτε να κρύψετε σε διάφορα σημεία του σπιτιού. Αντικείμενα τα οποία τα προκαλέσουν αισθητηριακά ερεθίσματα στα παιδιά σας ή αντικείμενα που  θα μπορέσετε να τους ζητήσετε να τα περιγράψουν. Π.χ. μια μπανάνα. Είναι κίτρινη. Είναι φρούτο. Την τρώμε .Ρωτήστε να σας πει άλλα 5 φρούτα κάνοντας έτσι και ανάκληση!

SURVIVOR JUNIOR

Μετακινήστε καναπέδες και καρέκλες, δημιουργείστε εμπόδια, φτιάξτε στόχους και φροντίστε να υπάρχει ένα μικρό έπαθλο . Το παιχνίδι κερδίζει όποιος μαζέψει 10 πόντους (μετράμε μαζί , αν υπάρχει δυσκολία). Όταν το παιδί φτάσει στο τέρμα του κάθε γύρου για να πάρει το πόντο που θα τον βοηθήσει να φτάσει στη δεκάδα πρώτος θα πρέπει να αναφέρει 5 πράγματα από την κατηγορία που θα του ζητηθεί ή λιγότερα ! Πχ φρούτα λαχανικα μερη σωματος επιπλα μαγερικά σκευη κλπ.

XAMENOΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Κρύψτε κάπου μέσα στο σπίτι καρτέλες που πάνω να έχουν τα γράμματα της ΑΛΦΑΒΗΤΑ. Το παιδί ψάχνει το χαμένο θησαυρό  «καρτέλες» και πρέπει  να αναγνωρίζει ποιό γραμματάκι γράφει η καρτέλα και να πει μια λεξούλα που να αρχίζει από αυτό το γράμμα. Αν θέλετε να βάλετε ένα βήμα ακόμη στο παιχνίδι σας μπορείτε να ζητήσετε από το παιδί σας να κάνει κατάτμηση , να χωρίσει δηλαδή σε συλλαβές την  λεξούλα π.χ. χτυπώντας παλαμάκια ( Έτσι δουλεύεται και φωνημική επίγνωση με τα παιδάκια σας!). Αν το παιδάκι σας δεν έχει κατακτήσει την αναγνώριση των γραμμάτων παίξτε το παιχνίδι με εικόνες.

ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥ

Τι θα χρειαστείτε: μπαλάκια από χαρτοπετσέτα (διάφορα μεγέθη), καλαμάκια (διαφορετικού ύψους και πάχους, αν είναι εφικτό), κουβά (απλό) ή ποτηράκια (πιο δύσκολο).

Εκτέλεση: Τοποθετείστε τον κουβά σε ένα σημείο στο δωμάτιο ή τα ποτηράκια σε διάφορα σημεία (π.χ. πάνω στο τραπέζι, στη καρέκλα), στην αρχή κοντά στο παιδί και στη συνέχεια όλο και πιο μακριά (θα πρέπει να έχει επιτευχθεί ενδυνάμωση των μυών και να κρατά το παιδί την αναπνοή του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα). Βάλτε 10 κομμάτια χαρτιού μπροστά σας και 10 μπροστά στο παιδί. Πάρτε το καλαμάκι και ρουφήξτε ένα ένα τα χαρτιά με αυτό προσπαθώντας να κρατήσετε την αναπνοή σας και να το μεταφέρετε στο κουβά/ποτηράκι. Όταν μεταφέρετε το πρώτο, γυρίστε, πάρτε το επόμενο και συνεχίστε μέχρι να τελειώσουν τα χαρτιά. Νικητής είναι αυτός που έχει μεταφέρει πρώτος όλα του τα χαρτιά.

Η ΚΥΡΙΑ ΕΝΤΟΛΗ

Η μαμά  δίνει οδηγίες π.χ. Η κυρία Εντολή είπε τα χέρια πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά, ή σε μέρη του σώματος κλπ. Το παιδί πρέπει να συγχρονίζει τις κινήσεις του με την οδηγία ενώ ο ενήλικας αν θέλει να δυσκολέψει τη δραστηριότητα πρέπει να κάνει αντίθετες κινήσεις! Έτσι εκτελούμε εντολές, μαθαίνουμε τα μέρη του σώματος μας και εξοικειωνόμαστε με τις χωρικές έννοιες!

MASTER SALAD CHEF

Γίνετε chef στην κουζίνα σας και φτιάξτε σαλάτες από φρούτα και σαλάτες από λαχανικά. Μάθετε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, κάντε κατονομασία καις τη συνέχεια κατηγοριοποίηση αυτών. !

Οι ασκήσεις αυτές είναι εκπαιδευτικές αλλά συνάμα και πολύ ευχάριστες και φέρνουν γονείς και παιδιά πιο κοντά, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας μια πιο ουσιαστική σχέση. Τελικά, η εκπαίδευση μπορεί να είναι διασκεδαστική. Μην ξεχάσετε ότι μπορείτε να κάνετε παραλλαγές ανάλογες με το ηλικιακό ορόσημο και το επίπεδο του παιδιού σας.!

ΓΙΑΝΝΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ BSc, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email